Love Alarm Gerçek Olabilir mi?

Love Alarm Gerçek Olabilir mi?

Ünlü çizgi roman sanatçısı Chon Kye-Young’un teknolojinin dünyaya etkisi üzerine yazdığı webtoon yani internet çizgi romanı olan Love Alarm hakkında biraz konuşmaya ne dersiniz.
Love Alarm Gerçek Olabilir mi? - Chon Kye YoungLove Alarm Gerçek Olabilir mi? - Çizgi roman ve dizi


Love Alarm. Aşk Alarmı. İnsanların duygularını görünür kılan bir uygulamadır. Bu Webtoon daha sonradan diziye uyarlanmış ve ilk sezonu Netflix üzerinden yayınlanmıştır.

Bize anlatılan uygulamanın nasıl işlediğinden bahsedelim. Uygulamayı yükleyen insanların telefonlarında, on metre yakınlarında onları seven birinin olması durumunda, bir alarm çalıyor. Ancak alarmın çalabilmesi için uygulamanın her iki kişi tarafından da yüklenmiş olması ve aktive edilmiş olması gerekiyor. Yani eğer birinden hoşlanıyorsanız karşı tarafta da sizde de bu uygulama yüklüyse onun alarmını çaldırabilirsiniz demek oluyor.

İşin teknoloji kısmı ilgimi çektiği için bir göz attım. Acaba gerçekten böyle bir uygulama var mı ki diye arattığımda karşıma ne çıktı dersiniz? Birileri gerçekten bu uygulamayı yapıp android sistemler için tasarlamış bile.
Love Alarm Gerçek Olabilir mi? - UygulamaLove Alarm Gerçek Olabilir mi? - Uygulama


Diziyi izlerken ‘Aaaa alarmı çalmadı. Aaa bununki çaldı. Aaaa tüh şimdi gerçekten sevip sevmediğini nasıl bileceğiz,” diye kendimi kaptırmış bulundum ama gerçek uygulamayı görünce “Yok daha neler?” dedim. Daha sonra“Neden olmasın?” diye düşünmeye başladım.

Uygulamanın şu an ki halinin dizideki ya da webtoondaki gibi olduğunu hala düşünmüyorum. Zira kalbimizin içindeki bir şeyi basit bir uygulamanın bilebilmesi imkânsıza inanmak isteyen beni bile inandıramıyor. Lakin acaba bir şekilde birileri bunu geliştirse gerçek olabilir mi ki acaba demekten de kendimi alamıyorum. O yüzden hadi birlikte bu uygulamanın işe yarayabilmesi için neleri dikkate almamız gerektiğine bakalım. Ve günün birinde birilerinin bunu gerçekleştirme ihtimalini konuşalım.
Love Alarm Gerçek Olabilir mi?

Rus bilim adamlarının yaptığı bir çalışmaya göre ultra-hassas kameralarla fotoğraflanan insan, hayvan ya da bitkilerin fiziksel bedenlerinin etrafını saran bir enerji alanı saptamıştır. Bizi kuşatan bu enerji ağına ‘aura’ diyoruz.

Auralarımız biz farkında olsak da olmasak da çevremizdeki insanların auralarıyla etkileşim halindedir. Bu etkiyi bazı insanların yanında iyi bazılarının yanındaysa kötü hissettiğimiz zamanları düşünerek anlayabiliriz. Bazı insanlar, kalabalık ortamlarda hiçbir şey yapmasa bile çok çabuk yorulur. Ya da hasta olmasak da bir sebeple hastaneye gitmek zorunda kaldığımızda kendimizi hafif de olsa hasta hissetmeye başlarız. Bu da bu etkileşimin bir kanıtı olabilir.
Love Alarm Gerçek Olabilir mi?

Bahsettiğimiz enerji alanı görünmeyen dalga boylarıyla benzerlik gösterir. Gamma, X, mor ötesi, kızıl ötesi, micro dalga ve radyo dalgaları gibi… Göremezsiniz ama varlığı bilir ve hissedersiniz. Eğer ultrasonik sensörler gibi bu tarz görünmeyen dalgaları algılayan bir sistem çevremize yaydığımız aura enerjisi algılayacak şekilde geliştirilse ne olurdu?

Wi-Fi’ı düşünün. Telefonlarımız, tabletlerimiz ya da bilgisayarlarımız herhangi bir kablo bağlantısına gerek duymadan interneti algılayıp bağlanabiliyor. İnternetin görünemez dalgalarını algılayan bu elektronik sistemler auraları algılayacak şekilde geliştirilebilirse insanların duygularını bilgisayar sistemi üzerinden yorumlayabiliriz demek oluyor.

Ruh halimizin ya da hislerimizin auramızı etkileyebileceğine dair çok somut olmamakla birlikte kanıtlarımız var. Öyleyse, dünya üzerinde herhangi biriyle auralarımız uyumlu hale gelmesi durumunda bu bizi birbirimize bir şekilde bağlamış oluyor. Birbirini seven insanların zamanla birbirine benzediklerini duymuşsunuzdur. Neden?
Love Alarm Gerçek Olabilir mi?

1987 yılında yapılan bir araştırmada üniversite öğrencilerinden yeni evlenen çiftlerin ve 25 yıldır evli olan çiftlerin fotoğraflarını değerlendirmeleri istenmiş ve çiftlerin birbirlerine ne kadar benzediklerini ve ne kadar süredir evli olduklarını tahmin etmeleri istenmişti. Ve katılımcılar, uzun süredir evli olan çiftlerin, evli olduklarını kolayca tahmin edebilmişler. Bu araştırmadan çıkan en önemli sonuçlardan biri ise birbirine en çok benzetilen portrelerin, en mutlu olduğunu söyleyen çiftlerin portreleri olması...

Yani, anlayacağınız, birini sevmeye başladığımızda o kişiyle görünmez bir bağ kuruyoruz. Biz bilmesek de bu bağın auralarımıza kayıt edildiğini düşünüyorum. Çünkü sevdiğiniz insanların yanında genellikle iyi hissederiz. Bu da onlarla uyumlu hale gelen auralarımız dolayısıyla bizi tek başımıza olduğumuz zamanlardaki gibi rahat hissettirir.

Bu bilgilere dayanarak, hislerimiz doğrultusunda etkileşim kurduğumuz insanlar on metre ya da on beş metre… Bulunduğumuz yere yaklaştığı zaman biz görsek de görmesek de auralarımız tarafından algılanabilir. Bizim auramızı ya da çevremizdekilerin aurasını iyi analiz edebilen bir program çevremizdeki insanların bize karşı hisleriyle ilgili bir çıkarımda bulunabilir. Yani aslında teknik olarak bir telefon uygulamasının bizim bilmediğimiz biri tarafından sevilip sevilmediğimizi algılama ihtimali var. Yalan makinesinin kalp atışlarınızı yorumlaması gibi aura titreşimlerini ve etkileşimlerini algılayabilen bir uygulama…
Love Alarm Gerçek Olabilir mi?

Aklınıza, “Auram, sevmediğim ya da tanımadığım biriyle nasıl böyle bir etkileşim kurabilir ki?” sorusu gelmiş olabilir. Buna da şöyle bir cevap verebiliriz. O kişinin size beslediği duygular sizin auranıza ulaştığı anda çoktan bu etkileşim gerçekleşiyor olabilir. Sonuçta auranın tam olarak anlaşılmış bir şey olmadığını biliyoruz. Ama iç sesimizin ya da hissiyatlarımızın kanıtı olmayan şeyler hakkında bizi bazı durumlarda bilgilendirdiğini biliyoruz. “Ondan hiç iyi bir elektrik almadım? Sanki benden hoşlanıyormuş gibi hissediyorum. Benden nefret ettiğinden neredeyse eminim?” gibi cümlelere aşinasınızdır. Belki de bu his doğrudan auranızdan geliyordur. Bu durumu iyi algılayabilen bir telefonunuz varsa hislerinizi veya başkalarının hislerini size somutlaştırabilir.

Şu an hali hazırdaki uygulamanın nasıl tasarlandığını bilmiyorum. Ama insanların duygularını ortaya dökebilecek bir uygulamanın geliştirilebileceğine inanıyorum.

Siz ne düşünüyorsunuz? Böyle bir uygulama var olabilir mi? Gerçekten böyle bir uygulama olsa indirir miydiniz?
Love Alarm Gerçek Olabilir mi?



Benzer yazılar

W Two Worlds Nasıl Açıklanır?
Yapay Zeka Duygusallaşabilir mi?




Yorumlar

  1. çalmayacağını bilsem bile indirirdim

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Peki, uygulama hakkında ne düşünüyorsun?

      Sil
    2. bende yükledim benımkı çaldı :)

      Sil
    3. gerçekten çaldı mı ? peki diğer uygulamanın kimde olduğunu biliyormusun

      Sil
    4. Ben yükledim ama hiç denemedim

      Sil
  3. Olsa çok güzel olurdu türkiye de böyle bisi . Ben indirdim bile

    YanıtlaSil
  4. ben bu diziyi ziledim tüm bölümünü bu beni duygulandırmıştır nedense bielemiyorum bu uygulama gerçekte varmıdır yada gerçekmidir ? bu yorum hakkında bir fikrim yok malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için sadece bilim kurgu gibi görünüyor tabi ama bu gelecekte olmayacağı anlamına gelmiyor. Günümüzde yapay zekâ konusunda oldukça hızlı gelişmelere şahit oluyoruz. Bakalım daha neler göreceğiz. :)

      Sil
  5. Ben indirdim
    Kimsenin çalmayacağını bilsem de.Tipsizim çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sana öyle geliyordur. Kendin hakkında böyle düşünme. Belki etrafında henüz farkına varmadığın hayranların vardır.

      Sil
  6. Bende indirdim.Çalmayacağını bilsem de indirdim,ne kadar rüya gibi gelse de indirdim,ama tabi ki aklımda "olabilir" cümleleri geçmiyor da değil.

    YanıtlaSil
  7. aklımdaki tek soru gelecekte bu uygulama yaygın olacak mı? Kim bilebilir ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaygın olma potansiyeli olan bir uygulama olduğunu düşünüyorum.

      Sil
    2. ben de bu şekilde düşünüyorum. Dizide gösterildiği gibi gelecekte geliştirilirse kullanılabilecek bir uygulama.

      Sil
  8. ben de uygulamayı yükledim bana bir taraftan da inandırıcı geliyor. ama bir taraftan da insanların hislerini nasıl anlıyacaklar gibi aklıma sorular geliyor. birgün böyle bir uygulama olabilir. googla gerçek mi diye yazdığımda sadece bu site yazmış o yüzde çok teşekkür ederim bilgi sahibi oldum.

    YanıtlaSil
  9. belki de ilerde gerçek olur şu anda bile inandırıcı geliyor ama bir taraftan saçma geliyor hislerimizi bilemeyeceği için yinede ben yükledim belki olur diye. google acaba gerçek mi diye aradığım da tek bu sayfa çıktı teşekkürler bilgi sahibi olduk:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :)
      Teknolojinin geldiği noktayı düşünürsek aslında gerçek olması an meselesi. Ancak şu an var olan uygulamanın bahsettiğim şekilde bir temeli olduğunu düşünmüyorum. İlerleyen zamanlarda geliştirilirse ve yaygınlaşırsa oldukça ilginç şeyler olacak gibi.

      Sil
  10. benim şuanlık telefonum yok fakat aldığımda indireceğim bir uygulama çalmaycağını bilsem bile ben jojo yu kendim gibi gördüm dizide sun-oh yuda sevdiğim kişi olarak gördüm.benim netflixe üye değilim ne yapacağım bilmiyorum ailem üye olmama izin vermez.İnşallah bu uygulama ilerde çok yaygın olurda birisi benim alarmımı çalar!! :D

    YanıtlaSil
  11. Kuantum fiziğine göre her şey mümkün

    YanıtlaSil
  12. Beni derinden etkileyen bir diziydi. Webtoon'unu okuyamadım ama dizisini 2 defa aynı duyguları yaşayarak izledim. Gerçekten etkileyiciydi. Teknoloji gelişiyor ve bu teknolojinin gelişmesi ile günlük yaşantımız da değişmeye başladı. Eğer bu uygulamayı bir şekilde yapabilirsek (insanlar olarak) hem iyi, hem kötü olur. Dizisinde de gösterildiği gibi, Love Alarm duygularımızı yansıtıyor ama bu bazı psikolojik sıkıntılara neden olabilir. "Beni sevmiyorlar, ben değersizim, bir kez bile alarmım çalmadı." diye düşünerek kendimizi kötü hissedebilir. Ve bu da intihara neden olabilir. Bunu pek açıklayamam burada ama bu bir gerçek. Çok bilgilendirici bir yazı yazmışsınız. Bunun için gerçekten teşekkür ediyorum. ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.
      Haklısın. Alarmın çalmaması durumu bazı insanlarda psikolojik sorunlara sebep olabilir. Ancak günümüzde de buna benzer durumlar bir şekilde yaşanıyor. En basitinden sosyal medyada paylaşılan fotoğraflara begeni almak bile bazıları için çok önemli.

      Sil
  13. Bir şey söyliyecemde ben indirdim ama nasıl olsa karşındaki kişide o uygulama yoksa çalnazki zaten yani türkiyede neredeyse hiçkimse bu uygulamayı kullanmadığı için alarm hiç çalmaz bendede love alarm yüklü ama bu zamana kadar çalmadı o yüzdende yüklememiz biraz saçma değilmi yüklesrk bile soruma cevap verirsrn sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulamanın istendiği yönde çalışabilmesi için öncelikle hâlâ geliştirilmesi lazım. Hali hazırda var olan uygulama eğlencelik bir uygulama. O yüzden çalıp çalmaması muhtemelen bir şey ifade etmiyor. Ancak dediğim gibi gerekli geliştirmeler yapıldıktan sonra uygulama yapımcılarının bunu duyurması ve uygulamanın dizide ki gibi yaygınlaşmış olması gerekiyor. O zaman alarmı duymayı bekleyebilirsin işte.

      Sil
  14. LÜtfen yaygınlaştırmayın bu işin sonu kötü bitebilir insanlar aşk hayatını bir uygulamaya bağlı olarak yaşarsa kötü olaylar gerçekleşir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın tabi... Ama bunu isteyecek çok fazla insan olacaktır. Diğer uygulamalarda olduğu gibi...

      Sil
  15. ben yükledim bir kız varmış benkı çaldı :)

    YanıtlaSil
  16. Fark ettim ki bir şeyden vazgeçince gerçekleşiyor veya bana öyle geliyor ilk indirdim beni seven kişi sayısı 0 dı inanmak istemedim araştırdım en sonunda çok saçma olduğunu düşündüm ve telefonumu kalayım kenara koydum aradan fazla zaman geçmedi ve bir bildirim love alarmdan büyük bir sevinçle ekrana baktım ve kişi sayısı 1 di ben anladım ki hayallerinin isteklerinin ve düşüncelerinin peşinden ne olursa olsun gitmelisin. Bu yazdıklarınız çok açıklayıcı olmuş iyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna inanmak istiyorum gerçekten 1 oldu mu olduysada kim olduğunu bulabildin mi

      Sil
  17. yaa indireceğim

    YanıtlaSil
  18. Biz denedik uygulamayı indirdim ama kimseye uygulamadan bahsetmedim gerçekten çok ilginç

    YanıtlaSil
  19. Merak ettiğim bir şey var nasıl çaldırıyorsunuz? Her yerde araştır araştır bulamadım. Bilgisi olan arkadaşlarım bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  20. Ben de indirdim ama hiç çalmadı

    YanıtlaSil
  21. Ama ya uygulama ilerlerse ve sevdigin kişinin karşısına geçip uygulamayı açıp uygulamanin calmasıni beklersek ve uygulama çalmasa insanlar çok uzulür 😢😢😢😢😢😵😵😵

    YanıtlaSil
  22. Bence uygulama gerçek olabilir kendiliğinden çalmadı ama kalp id leri ile kardeşim ilr denedim ve çaldı :dd

    YanıtlaSil

Yorum Gönder